Beneficiile uleiului de floarea soarelui presat la rece

 Ulei de floarea soarelui presat la recedownload3422353235532_02

 Cu un continut mare de lecitina, ce ajuta la tonifieriere sistemului nervos, contine vitaminele A, E si F, acizi grasi polinesaturati, activi in scaderea colesterolului, precum si substante cu efecte antiinfectioase, stimulatoare ale activitatii hormonale, regenerative.

 Se foloseste in stare cruda la salate, dar si la alte preparate culinare, caci chiar daca prin incingere isi mai pierde o parte din vitamine, el ramane totusi superior uleiurilor rafinate chimic prin gust, consistenta, vascozitate, lipsa oricaror resturi de substante chimice, fiind natural 100%.

 Continutul ridicat de lecitina favorizeaza procesele metabolice ale ficatului si ale sistemului nervos, dar regleaza si evacuarea mai potrivita cu ritmul alimentar a colecistului (veziculei biliare)

 Pentru hipertensivi, se recomanda sa inlocuiasca in dieta grasimile animale cu grasimi vegetale, adica uleiuri vegetale, cel mai indicat fiind uleiul presat la rece. Aceste uleiuri, de masline, floarea soarelui sau soia, protejeaza vasele de sange fata de actiunea colesterolului.

 Vitamina E

 Are un continut ridicat de vitamina E si un continut redus de acizi nesaturati cu tripla legatura ceea ce il face sa-si pastreze timp indelungat proprietatile.

 Nu contine colesterol si are un continut ridicat de vitamina E. Este un excelent ulei alimentar, cu calitati de tonifiant general, antianemic si imunomodulator.

 Uleiurile nerafinate joaca un rol important intr-o dieta echilibrata si sanatoasa. Aceste uleiuri sunt bogate in substante nutritive si au un gust particular, culoare, vascozitate si aroma aparte. Prin rafinare uleiurile isi pierd multe din calitatile native. Din literatura se cunoaste ca uleiurile presate la rece, nerafinate previn arteroscleroza, hipertensiunea arteriala, cardiopatia ischemica, accidentele vasculare

 Produs obtinut prin presare la rece, din seminte de cea mai buna calitate, cu o tehnologie novatoare ce nu foloseste substante chimice, fara aport termic, perfect filtrat (pur), in care se regasesc vitaminele A, E, D, K din semintele de floarea soarelui.

  • Fara mirosuri straine, fara gust amar sau iute, cu o bogatie de acizi grasi polinesaturati aflati intr-un echilibru perfect, gustul acestui ulei este desavarsit si il defineste
  • Este un valoros aliment, tolerat chiar si de catre cei sensibili
  • Este mult mai spornic decat alte uleiuri, deci mai ieftin
  • Uleiurile nerafinate joaca un rol important intr-o dieta echilibrata si sanatoasa
  • Aceste uleiuri sunt bogate in substante nutritive si au un gust particular, culoare, vascozitate si aroma aparte
  • Prin rafinare uleiurile isi pierd multe din calitatile native
  • Cu o mare valoare nutritiva, actioneaza de asemenea si ca fluidifiant al secretiilor si este un usor purgativ cu rol emolient intestinal
  • Foarte indicat la prepararea salatelor, gatit, copt, prajit.
  • Este adesea utilizat ca ulei de masaj.

 Uleiul din semintele de floarea soarelui - presat la rece, bogat in acizi grasi polinesaturati - diminueaza colesterolul total, deci diminueaza riscul de arterioscleroza. De aceea se recomanda o dieta vegetariana pe baza de fructe, cereale, zarzavaturi si legume, acelor persoane care au suferinte hepato-biliare, pancreatice, celor cu hipercolesterolemie, cu hiperlipemie, obezilor, suferinzilor cardiaci, hipertensivilor, celor cu tulburari circulatorii cerebrale si periferice, dar si persoanelor relativ sanatoase, care vor sa preintampine aparitia acestor afectiuni. Puteti face o cura de ulei presat la rece dimineata, pe stomacul gol, inghitind zilnic cate o lingura de ulei, cu 30 minute inainte de masa, timp de 1-3 sau 6 luni pe an. Se recomanda folosirea uleiului vegetal presat la rece, mai ales in salate, dar si la gatit.

 Va recomandam sa gatiti mancarea fara ulei dublu rafinat si la servirea ei sa se adauge uleiul neprelucrat termic. Dintre uleiurile vegetale, cel care ramane cel mai stabil la temperaturi inalte si poate fi folosit la prajit este cel de masline; uleiul din seminte se oxideaza mult mai usor la prelucrarea termica.
 In final, va recomandam sa utilizati cat mai putine grasimi in alimentatie. Daca folositi grasimi, acestea sa fie de origine vegetala si, pe cat posibil, folositi uleiul obtinut prin presare la rece, nerafinat.

  Se cunoaste ca uleiurile presate la rece, nerafinate previn:

  • arteroscleroza
  • hipertensiunea arteriala
  • cardiopatia ischemica
  • accidentele vasculare