Miracol necunoscut: uleiul de semințe de cânepă. 7 indicații terapeutice prețioase

N-ar trebui să confundăm cânepa... comună cu hașișul. Cea dintâi nu e nocivă și, preparată corespunzător, poate aduce reale beneficii pentru sănătate. Uleiul din seminţe de cânepă contribuie la menţinerea sănătăţii şi a frumuseţii zi de zi, datorită raportului optim dintre acizi graşi omega 3 şi omega 6, ceea ce îl face foarte compatibil cu organismul uman.
Se obţine prin presarea la rece a seminţelor de cânepă şi este unul dintre cele mai sănătoase uleiuri naturale. Proprietăţile uleiului de cânepă sunt prea puţin cunoscute în România. În ţări ca Marea Britanie, Germania sau Canada este folosit constant în alimentaţie datorită raportului ideal de 3:1 între acizii graşi esenţiali omega 6 şi omega 3. Dezechilibrul dintre omega 6 şi omega 3 predispune la obezitate, oboseală, depresii, boli cardiovasculare şi îmbolnăvirea pielii. S-a calculat că, în alimentaţia modernă, raportul dintre cei doi acizi graşi esenţiali ajunge până la 20:1, departe de raportul optim.
Dieta occidentală conţine un nivel ridicat de omega 6 (în defavoarea omega 3), ducând la dezechilibre ce predispun la numeroase boli. De aceea uleiul de cânepă aduce multiple beneficii şi poate fi folosit în diverse situaţii. Unul dintre cele mai cunoscute efecte ale sale este acela de a scădea colesterolul mărit, prin accelerarea proceselor metabolice. Numeroasele studii medicale făcute asupra uleiului de cânepă arată efectul său benefic asupra valorilor mari ale colesterolului şi trigliceridelor din sânge. S-a observat, în paralel, şi ameliorarea hiperglicemiei. Nu trebuie neglijat că are un efect benefic asupra sistemului reproducător feminin, reducând simptomele premenstruale sau de la menopauză şi asupra sistemului reproducător masculin, prevenind problemele prostatei. De asemenea, acizii graşi prezenţi în uleiul de cânepă ajută la oxigenarea şi la hidratarea corectă a pielii, făcându-l util în eczeme, dermatite atopice, psoriazis, lupus având, de asemenea, şi efect antibacterian, antimicotic şi antiviral. Uleiul se poate administra ca atare, în cantitate de 10-20 ml zilnic sau în salate, cu paste sau orez, pe cartofi la cuptor. Este hrănitor, dând şi o savoare deosebită preparatelor la care îl adăugăm. Este important să nu se încingă, de aceea se adaugă la preparatele calde înainte de consum, direct în farfurie.ulei_de_canepa_400

Indicaţii terapeutice

1. Colesterol mărit. Acizii graşi esenţiali din uleiul din seminţe de cânepă menţin colesterolul scăzut, prin accelerarea proceselor metabolice. Tonusul se îmbunătăţeşte, iar în organism grăsimile sunt arse mai repede, neavând timp să se depună pe pereţii arterelor.

2. Diabet. Pentru diabetici, indexul glicemic al seminţelor de cânepă decorticate este considerat mic datorită conţinutului scăzut de carbohidraţi. Seminţele sunt şi ele pline de elemente nutritive care moderează nivelul de zahăr din sânge. De asemenea, 300 mg pe zi de acid gamma-linoleic alungă amorţeala şi înţepăturile picioarelor, simptome comune pentru diabetici.

3. Dermatite atopice. S-a descoperit că psoriazisul apare pe fondul unei deficienţe de omega 6 în organism. De aceea, în timpul tratamentului se recomandă ca adjuvant folosirea în alimentaţie a uleiului din seminţe de cânepă. De asemenea, acizii graşi prezenţi în uleiul de cânepă ajută la oxigenarea şi la hidratarea corectă a pielii.

4. Sistem imunitar şi convalescenţă. S-a descoperit că acizii graşi esenţiali îmbunătăţesc funcţionarea sistemului imunitar şi reglează flora intestinală, construind astfel o barieră naturală împotriva microbilor şi mărind capacitatea de recuperare a organismului.

5. Menţinerea sănătăţii sistemului nervos. Acizii graşi esenţiali sunt necesari pentru o structură sănătoasă a membranelor celulare, mai ales a celulelor nervoase, fiind vitali pentru scutul de mielină (cel care izolează celulele nervoase). Se recomandă şi pentru cei care suferă deja de procesul de demielinizare, cum ar fi bolnavii de scleroză multiplă.

6. Menţinerea frumuseţii picioarelor. Un raport optim de 3:1 între acizii graşi omega 6 şi omega 3 menţine şi cele mai fine vase de sânge curate şi astfel circulaţia periferică nu va fi îngreunată, înlăturând simptomul de „picioare grele” atât de obişnuit la sfârşitul unei zile de muncă.

7. Dieta vegetariană. Cei care au eliminat carnea din alimentaţia lor au nevoie de un aport de calitate în ce priveşte grăsimile nesaturate.

sursa: revistafelicia.ro